جراحی انحراف تیغه بینی

منحرف شدن تیغه بینی یکی از معضل هایی می باشد که افراد برای برطرف کردن آن تصمیم به انجام جراحی بینی می گیرند. در حقیقت هنگامی که تیغه بینی در محل اصلی خود یعنی مرکزی ترین نقطه بینی قرار نگرفته باشد ؛ در چنین مواردی در اصطلاح می گویند که فرد دچار انحراف بینی یا منحرف شدن تیغه بینی شده است و بهترین و قطعی ترین راه برای درمان انحراف بینی ؛ جراحی انحراف تیغه بینی یا سپتوپلاستی می باشد.

 

جراحی انحراف تیغه بینی

 

نحوه تشخیص انحراف و نیاز به انجام جراحی انحراف تیغه بینی

در صورت وجود انحراف بینی ، اگر از زیر به یک بینی نگاه کنید متوجه می شوید که یکی از سوراخ های بینی کاملا باز و دیگر کمی مسدود شده است و این مسئله به وضوح قابل مشاهده می باشد. انحراف در تیغه بینی عموما موجب اختلال در عملکرد تنفسی فرد می شود. به عبارت بهتر ، تا زمانی که انحراف تیغه منجر به ایجاد علامت نشود نیازی به اصلاح ندارد.

علائم نیاز به جراحی انحراف تیغه بینی 

  • خروپف های هنگام خواب
  • خشک شدن دهان
  • اختلالات تنفسی
  • خونریزی بینی
  • آبریزش بیش از اندازه از یک سمت بینی
  • گرفتگی بینی
  • عفونت سینوس ها

تیغه بینی

تیغه بینی یک دیواره نازک است و در میان بینی قرار گرفته است. این تیغه فضای دماغ را به دو حفره چپ و راست تقسیم می کند. تیغه میانی دماغ از دو نیمه بالایی و پایینی تشکیل شده است که نیمه بالایی آن استخوانی بوده و نیمه پایینی آن از جنس غضروف می باشد. تیغه بینی نیز مانند سایر اجزای صورت تا پایان بلوغ رشد می کند و به ابعاد آن اضافه می شود. مراکزی همچون مرکز غضروف سازی و استخوان سازی در رشد و هماهنگ سازی این تیغه با سایر اجزای صورت موثر هستند.

در صورتی که یک یا چند مورد از این مراکز غضروف سازی و استخوان سازی بیش از حد یا کمتر از حد معمول رشد کنند ممکن است تیغه بینی از خط وسط منحرف شود و به سمت چپ یا راست منحرف شود. این کج شدگی تیغه بینی هیچ تاثیری بر روی ظاهر بینی ندارد زیرا در قسمت داخلی دماغ اتفاق می افتد. ممکن است بعضی از افراد با انحراف تیغه بینی متولد شوند یا برخی بر اثر برخورد ضربه دچار شکستگی دماغ و در نتیجه انحراف تیغه بینی شوند.

 

جراحی انحراف تیغه بينی

 

درمان انحراف بینی با سایر روش ها

در صورتی که انحراف تیغه بینی یا سپتوم بینی شدید نباشد، می توانید از طریق اسپری های مرطوب کننده و انجام ورزش های مخصوص اقدام به رفع و درمان آن کنید. اماچنانچه انحراف سپتوم بینی شدید باشد، تنها راه درمان آن جراحی انحراف تیغه بینی می باشد. لازم به ذکر است که تنها راه درمان انحراف بینی جراحی سپتوپلاستی است و درمان آن از طریق لیزر و سایر روش های درمانی خانگی امکان پذیر نمی باشد، زیرا لیزر قادر به ایجاد تغییر بر روی تیغه بینی و غضروف های آن نیست.

عدم اصلاح انحراف تیغه بینی چه مشکلاتی را برای افراد به وجود می آورد؟

در صورتی که انحراف تیغه بینی به موقع و توسط بهترین جراح انحراف بینی تهران که مجرب و متبحر است رفع نشود علاوه بر اینکه بر روی تنفس افراد مشکل ایجاد می کند، باعث ایجاد سینوزیت های مکرر یا مزمن در اشخاص می شود. به همین علت توصیه می شود در صورتی که علائم ذکر شده را در خود مشاهده کردید سریعا برای درمان و انجام جراحی سپتوپلاستی نزد یک متخصص گوش و حلق و بینی بروید و با او مشورت نمایید.

فیلم جراحی انحراف تیغه بینی توسط بهترین جراح بینی تهران

 

بهترین سن برای انجام عمل انحراف تیغه بینی

سن مشخصی برای این کار عنوان نشده است اما عموم جراحان بر این باورند که بهتر است این جراحی را به سنین بعد از رشد موکول کرد. البته در بسیاری از کودکانی که دچار انسداد بینی شدید هستند نیز می توان اقدام به انجام عمل سپتوپلاستی نمود ولی بهتر است این جراحی ، محدود و با حداقل دستکاری صورت بگیرد.

سوالات متداول

  • آیا عمل انحراف بینی بخیه دارد؟

اگر نگران باقی ماندن اثار بخیه بر روی پوست بینی خود هستید حتما سوالاتی مانند جراحی انحراف تیغه بینی دارای بخیه است ؟ در صورت داشتن آیا آثار بخیه ها باقی می ماند ؟ و سوالات این چنینی دیگری را از بهترین جراح انحراف بینی تهران یا شهر محل سکونت خود می پرسید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم سپتوپلاستی نیز همانند سایر عمل های زیبایی و درمانی نیاز به بخیه دارد. بخیه ها بسیار کوچک و ظریف هستند و در قسمت کلوملا بینی یا پوست میان دو سوراخ بینی انجام می شود. برای برش های درونی بینی بهترین جراح انحراف بینی تهران از بخیه های جذبی استفاده می کند. شش روز بعد از انجام عمل انحراف تغیه بینی ، جراح بینی مورد نظر شما بخیه ها را بر می دارد و توصیه می کند از چسب استفاده کنید.

  • عمل انحراف بینی بیهوشی دارد ؟

برای انجام عمل سپتوپلاستی نیاز به تزریق داروی بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی می باشد. که تشخیص استفاده هر کدام از روش ها به شرایط بیمار و نظر پزشک بستگی دارد. در روش بی حسی موضعی جراح با تزریق داروی بی حسی به بینی و پوست اطراف آن ،  ناحیه تحت درمان را بی حس می کند. در حالی که در روش بیهوشی کامل تزریق به یکی از رگ های اصلی بیمار انجام می شود.

  • عمل انحراف بینی سخته ؟

یکی از سوالاتی که افراد متقاضی اصلاح انحراف تیغه میانی بینی خود هستند ، مرتب می پرسند این است که آیا جراحی انحراف تیغه بینی سخته؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که عمل انحراف تیغه میانی بینی بسیار ساده خواهد بود و در سه مرحله توسط مجرب ترین و بهترین جراح انحراف بینی تهران انجام می شود.

  • آیا عمل انحراف بینی باعث زیبایی میشود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت در صورتی که انحراف تیغه بینی در قسمت جلوی دماغ نباشد انجام عمل سپتوپلاستی یا عمل انحراف تیغه بینی در ظاهر بینی هیچ گونه تاثیری بر جای نمی گذارد. اما در صورت تمایل می توانید به طور همزمان جراحی زیبایی و رفع انحراف تیغه بینی را انجام دهید برای این کار توصیه می شود حتما با بهترین جراح انحراف بینی تهران که متخصص و متبحر است ؛ مشورت نمایید.

انیمیشن اصلاح انحراف سپتوم بینی 

 

هزینه عمل انحراف تیغه بینی

هزینه این نوع عمل جراحی نیز مانند سایر جراحی ها متغییر می باشد و بستگی به دستمزد متخصص و جراح گوش و حلق و بینی، هزینه های بیمارستان و غیره دارد. برای اطلاع از هزینه های جراحی انحراف تیغه بینی می توانید به سایت پزشک یا صفحات مجازی ایشان مراجعه کنید یا به صورت حضوری به مطب دکتر مراجعه فرمایید.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button