جراحی بینی طبیعی

امروزه فاکتورهای زیبایی شناسی با تغییرات قابل توجهی روبرو شده است ؛ این مسئله سبب شده جراحی بینی طبیعی که یکی از انواع مدل های جراحی بینی است ، این روزها طرفداران بسیاری به خود اختصاص دهد ؛ لازم به ذکر است که  این نوع جراحی در بیشتر موارد ، منطقی ترین انتخاب می باشد و همواره نتایج ایده آل و جذاب را با خود به دنبال دارد. از آنجایی که تعداد افراد محدودی می دانند که عمل زیبایی بینی طبیعی به چه صورت انجام می شود دکتر مجتبی ملکی بهترین و متبحر ترین جراح بینی تهران تصمیم گرفتند در رابطه با این موضوع توضیحات جامع و کاملی را بیان کنند که دید افراد متقاضی را از نتایج حاصله آن تغییر می دهد. 

 

جراحی بینی طبیعی

 

معیارهای زیبایی شناختی در جراحی بینی طبیعی

گاها متقاضیان جراحی های بینی ، اصرار بر ایجاد تغییرات نامعقول و مغایر معیارهای زیبایی شناختی بر روی بینی خود دارند و جراح بینی را به سمت یک جراحی غیراستاندارد سوق می دهند که قاعدتا سرانجام خوبی نداشته و منجر به نارضایتی جراح و خود بیمار از نتیجه عمل خواهد شد. لازم به ذکر است که رفع نقائص ظاهری بینی ؛ باید مبتنی بر اصول و قواعد علم زیبایی شناسی و بر اساس معیارهای زیبایی شناختی ، صورت پذیرد تا بدین ترتیب به بهبود فرم بینی و حالت چهره منتج گردد. طبق تعاریفی که برای یک چهره استاندارد در علوم زیبایی شناسی در نظر گرفته شده است ، یک چهره ایده آل چهره ای است که در آن عناصر صورت به استانداردهای تایید شده نزدیک تر باشد. از این رو جراح بینی تهران ، باید بتواند طی عمل بینی ، فرم بینی بیمار را با استانداردهای زیبایی شناسی تطابق داده و عناصر صورت فرد را به سمت آن استانداردها سوق دهد.

بهترین دکتر جراحی بینی طبیعی تهران با توجه به ابعاد صورت هر فرد ، برای طبیعی جلوه دادن بینی وی سعی می کند که استخوان ها و غضروف ها را به اندازه ای بسیار جزئی بردارد و به اندازه بسیار ناچیز و معقولانه در پشت بینی ، قوس ایجاد کند یا اصلا هیچ قوسی ایجاد نکند. دقت داشته باشید که قوس دار کردن بیش از اندازه بینی ، بر روی تنفس تاثیر می گذارد و بینی را غیر طبیعی جلوه می دهد. لذا می توان اذعان داشت که انتخاب جراح بینی خوب ، مؤلفه ای بسیار اثرگذار در راستای دستیابی به نتیجه ای ایده آل از جراحی ؛ محسوب می شود. دکتر مجتبی ملکی متخصص گوش و حلق و بینی و از برترین پزشکان جراح بینی در تهران می باشند که حصول نتایح مطلوب  را به بهترین نحو ممکن میسر می سازند.

جراحی بینی به سبک طبیعی چه ویژگی هایی دارد ؟

هر یک از فرم های بینی ، بینی فانتزی و نیمه فانتزی دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند که ان ها را از یکدیگر جدا می کند. اما بینی های طبیعی چه ویژگی هایی دارند ؟ در ادامه به بررسی ویژگی های جراحی بینی طبیعی خواهیم پرداخت.

زاویه میان لب و نوک بینی : برای ایجاد یک بینی با فرم کاملا طبیعی ، لازم است تا زاویه میان نوک بینی و لب ها حدود 90 درجه باشد.

محل ایجاد برش : لازم است تا جراح طی جراحی بینی طبیعی برش های لازم را با دقت و ظرافت بسیار بالایی در ناحیه کلوملا بینی ایجاد کند ، تا محل اسکار و بخیه ها بعد از جراحی باقی نمانند.

موقعیت و شکل نوک بینی : در این پروسه رینوپلاستی طبیعی از نوک تیز شدن بینی جلوگیری می شود و نوک بینی افراد کاملا گرد و طبیعی باقی می ماند.

فرم ظاهری سوراخ و پره های بینی : طی جراحی بینی طبیعی ، جراح از کوچک کردن بیش از حد سوراخ های بینی خودداری می کند.

عدم ایجاد قوس در نمای نیم رخ : در رینوپلاستی طبیعی پزشک از ایجاد قوس شدید در پل بینی خودداری می کند ، اما در صورت نیاز و با توجه به در خواست زیبا جو و در نظر گرفتن آناتومی صورت می توان ، قوس بسیار طبیعی ایجاد کرد که به نسبت بینی فانتزی بسیار کم است.

بر طرف کردن مشکلات و نواقص بینی : مهم ترین و اصلی ترین هدف از جراحی بینی طبیعی بر طرف کردن مشکلات و ایرادات بینی با حفظ ظاهر طبیعی بینی می باشد ، تا در نهایت مشکلات بینی بر طرف شده و تناسب کامل با چهره افراد ایجاد شود ، که سبب رضایت  زیبا جویان خواهد شد.

فیلم جراحی بینی طبیعی در تهران توسط دکتر مجتبی ملکی

 

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی طبیعی هستند ؟

این نوع فرم بینی  برای تمامی افراد مناسب است و برای انجام آن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد ، اما به طور کلی افرادی که بینی گوشتی دارند کاندیدای مناسب تری برای انجام رینوپلاستی طبیعی محسوب می شوند ، زیرا ساختار و غضروف بینی گوشتی به گونه ای می باشد که قابلیت کمتری برای فرم دهی دارد.

نکاتی درباره رینوپلاستی طبیعی

حفظ جذابیت مردانه برای آقایان بسیار حائز اهمیت است ؛ به همین دلیل عموما آقایان تمایل دارند تا پس از جراحی بینی طبیعی ، جذبه شان تحت الشعاع قرار نگیرد. از این رو اغلب متقاضیان آن ، آقایان هستند ؛ چرا که صرفا خواهان آن هستند که ایرادات موجود در ظاهر بینی شان مرتفع گردد. توجه داشته باشید که بینی گوشتی ، غضروف کم و ضعیفی دارد ؛ لذا وجود پوست ضخیم این نوع بینی ها باعث می شود تا بعد از جراحی ظرافت هایی مانند نوک کاملا تراشیده شده و مواردی از این قبیل به وضوح مشهود نباشد. بنابراین افراد با بینی گوشتی اگر به دنبال بهترین فرم برای بینی خود هستند ، بهتر است عمل بینی طبیعی یا در واقع همان رینوپلاستی طبیعی را انتخاب کنند.

تفاوت جراحی بینی طبیعی و فانتزی

همانطور که اشاره شد یک بینی خوش فرم و ایده آل باید با اصول زیبایی شناختی مطابقت داشته باشد. اگرچه سلیقه افراد ، از مواردی است که در عمل های بینی باید مورد توجه قرار گیرد ؛ اما باید توجه داشت در صورتی که سلیقه و خواسته فرد ، خلاف معیارهای زیبایی شناسی باشد ؛ جراحی هرگز نخواهد توانست فرم بینی بیمار را به فرم متناسب نزدیک کرده و حالت آن را بهبود بخشد.

در گذشته به دلیل عدم شناخت صحیح افراد از این معیارها ، عموما شاهد آن بودیم که اکثر افراد خواستار انجام جراحی فانتزی بینی یا به اصطلاح عروسکی بودند. توجه داشته باشید که در جراحی بینی فانتزی ، بخش زیادی از غضروف بینی بیمار برداشته شده و در نتیجه ، فرم بینی با تغییرات قابل توجهی مواجه می شود. در عمل زیبایی بینی فانتزی ، زاویه بین لب فوقانی و نوک بینی ، بیشتر از 100 درجه می باشد ؛ بنابراین سوراخ های بینی از روبرو نمایان خواهد بود و تنفس فرد نیز ممکن است در پی این جراحی به مخاطره بیفتد. خوشبختانه در حال حاضر با افزایش آگاهی مردم نسبت به فاکتورهای زیبایی ، آمار متقاضیان جراحی بینی طبیعی افزایش یافته است.

تا جایی که معمولا افراد زیباجو ، مترصد انجام عمل بینی به فرم طبیعی در تهران یا دیگر شهر های ایران هستند و صرفا خواهان آن می باشند که ایرادات ظاهری بینی شان برطرف شده و این مسئله که بینی آن ها جراحی شده است چندان مشخص نباشد. در عمل دماغ به فرم طبیعی ؛ تیغه بینی ، قوس بینی ، سایز حفره های بینی و غیره ، استاندارد و متناسب خواهند بود ؛ همچنین اندازه بینی نیز با سایر اجزای چهره ، هارمونی و توازن قابل قبولی خواهد داشت.

 

 

ویژگی های بینی طبیعی و استاندارد

ما در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با برخی از ویژگی ها و شاخصه های بینی طبیعی و استاندارد آشنا کنیم ، این ویژگی ها شامل موارد ذیل می شوند:

  • یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های جراحی بینی طبیعی ؛ فاصله میان لب و چانه با دماغ می باشد که جراح با توجه به اندازه ها و استاندارد های جهانی و همچنین در نظر گرفتن طول بینی ، این فاصله را ارزیابی می نماید و سپس با توجه به تمامی ویژگی های چهره فرد و علم زیباشناسی شروع به انجام جراحی می کند.
  • از دیگر مشخصه های بینی طبیعی می توانیم به فاصله میان بینی و چشم ها اشاره کنیم که پزشک می تواند پهنای بینی را به نسبت آن ها مشخص نماید.
  • مورد بعدی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تاثیر بسیار زیادی بر روی روند جراحی دارد ، ضخامت بینی می باشد؛ زیرا نازک بودن پوست بینی می تواند کمترین نامتقارنی یا ظریف ترین تراش های به وجود آوده توسط بهترین جراح بینی طبیعی در تهران را نمایان سازد.
  • در عمل جراحی بینی طبیعی ؛ نسبت زاویه های بینی با سایر اجزای چهره مانند پیشانی ، لب ها ، گونه ها و غیره مورد بررسی
  • و ارزیابی قرار می گیرد و با نسبت استاندارد مشخص شده بر پایه علم زیباشناسی تطبیق داده می شود.
  • آخرین مورد در ویژگی های ظاهری این نوع بینی ها زاویه میان بینی و خط عمود به لب ها می باشد.

✨ نکته

در آخر نیز لازم است بگویم در طول کل انجام این فرایند جراح سعی دارد تا تمامی سلایق و اهداف بیمار را در صورتی که هیچ مشکل جدی ایجاد نکند و با اصول زیباشنایی و استاندارد های جهانی مغایرت داشته باشد ؛ مد نظر قرار دهد و تا حد امکان آن ها را اعمال کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button