جراحی بینی گوشتی

ینی گوشتی از نظر ظاهری با دیگر بینی ها متفاوت است به گونه ای که این نوع بینی ها دارای پوستی ضخیم با غضروف ضعیف و نازک می باشند. برای جراحی بینی گوشتی ، در گذشته تکنیک هایی به کار گرفته می شد که نتیجه رضایت بخشی برای افراد به وجود نمی آورد و تنها با برداشتن بخشی از غضروف نازک ؛ عمل جراحی ، صورت می گرفت. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ، تکنیک های بهتری برای انجام جراحی بینی استفاده می شود که نتایج بهتری به همراه دارد. دکتر مجتبی ملکی بهترین جراح بینی تهران در ادامه این مطلب به شما عزیزان کمک می کند تا با روند رینوپلاستی گوشتی بیشتر و بهتر آشنا شوید. 

 

جراحی بینی گوشتی

 

تفاوت  جراحی بینی گوشتی و استخوانی

عامل تعیین کننده تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی ضخامت پوست آن ها است. بینی های استخوانی ، پوستی نازک یا متوسط دارند ؛ اما بر خلاف آن ها بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم هستند به طوری که پوست قسمت بالایی بینی که استخوان را پوشش می دهد در مقایسه با پوست پایینی که بر روی غضروف قرار دارد نازک تر است. برخی از افراد تصور می کنند که بینی استخوانی حتما باید قوز دار باشد ، اما این تصور غلط است زیرا امکان دارد بینی دارای قوز باشد اما پوست و کناره های بینی کیفیت خوبی نداشته باشد و جزو بینی های گوشتی قرار گیرند. خلاف این موضوع نیز امکان دارد ؛ یعنی بینی هایی وجود دارند که قوز ندارند ولی به علت داشتن پوست مناسب ، جزو بینی های استخوانی قرار می گیرند.

آیا روش انجام عمل بینی گوشتی با نوع استخوانی متفاوت است؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان کردیم بیشتر بینی های ما ایرانی ها ترکیبی از نوع گوشتی و استخوانی است. به همین خاطر برای اعمال تغییرات باید از تکنیک مناسبی استفاده کرد. در بینی های استخوانی هدف تنها کاهش حجم بینی و شکل دهی به استخوان آن است. در مقابل در جراحی بینی گوشتی هدف تقویت استخوان و غضروف بینی با استفاده از پیوند غضروف طبیعی یا مصنوعی به نوک و پل بینی می باشد. در بینی های گوشتی بافت اضافه شده معمولا از تیغه بینی برداشته می شود. اما در برخی از موارد به دلیل عوامل مختلف مانند اصابت ضربه یا شکسته شدن تیغه غضروفی بینی از بین می رود و قابل استفاده نخواهد بود. در این زمان معمولا پزشک برای پیوند از غضروف های گوش یا دنده استفاده می کند. البته افرادی که نمی خواهند غضروف از نواحی گفته شده تهیه شود می توانند از غضروف های مصنوعی و کاملا سازگار با بدن استفاده کنند. غضروف تهیه شده از این نقاط هیچ تاثییری بر روی زیبایی این اعضا ندارند.

در پروسه جراحی بینی گوشتی غضروف ضعیف استخوان چگونه تقویت می شود ؟

با توجه به ضعف موجود در غضروف و استخوان بینی های گوشتی ، در اکثر مواقع نیازمند تقویت بیشتر می باشند تا بینی فرم جدید خود را در مدت زمان طولانی حفظ کند و هارمونی فوق العاده ای را در چهره زیبا جویان ایجاد نماید. تقویت غضروف این دسته از بینی ها به استحکام بیشتر ساختار بینی و پیشگیری از افتادگی نوک بینی کمک بسیار زیادی می کند. جراح بینی با تجربه و حاذق در برخی مواقع با برداشت غضروف و حتی اصلاح غضروف سعی در تقویت بیشتر ان ها دارد. در واقع این فرایند سبب می شود تا غضروف استحکام بیشتری داشته باشد و تیغه بینی زیبا جو صاف و متوازن شود. در طی جراحی بینی گوشتی و تقویت غضروف ، جراح بینی غضروف ها را از برخی نواحی برداشته و به قسمت های مورد نیاز اضافه می کند ، لازم به ذکر است که در صورت نبودن غضروف به میزان کافی طی جراحی رینوپلاستی ، جراح از غضروف لاله گوش یا دنده بیمار بکار خواهد گرفت. البته این تکنیک در تمامی افراد به کار گرفته نخواهد شد ، بلکه در مواقع مورد نیاز و با توجه به صلاح دید جراح رینوپلاستی خوب در تهران دکتر ملکی انجام می شود. این فرایند تنها پروسه پیچیده همراه با جراحی بینی گوشتی نمی باشد ، بلکه جراح در این مواقع باید تغییرات بخصوص دیگری را اعمال کند تا در نهایت زیبا جویان به نتیجه ای عالی دست یابند.

نکته : توصیه می شود برای آن که پروسه های پیچیده رینوپلاستی شما کاسته شود ف انتظارات واقع بینانه داشته باشید و از انجام جراحی به روش های فانتزی و نیمه فانتزی خودداری کنید. ، زیرا این نوع از بینی ها به استخوان و غضروف های بسیار مقاوم نیاز دارد.

 

 

اهمیت انتخاب جراح بینی برای جراحی بینی گوشتی

عمل زیبایی بینی  ؛ از جمله پرطرفدارترین و محبوب ترین اعمال جراحی زیبایی محسوب می گردد که افراد بسیاری فارغ از هر سن و جنسیتی ، علاقمند به انجام آن می باشند. همانطور که می دانید بینی در مرکز صورت واقع شده و در نتیجه ، اولین عضو صورت می باشد که در هنگام برخورد با دیگران ؛ پیش از هر عضو دیگری خود را نمایان کرده و مورد توجه قرار می گیرد. از این رو چنانچه هر گونه نقصی متوجه آن گردد ، به خوبی قابل رویت بوده و می تواند در زیبایی چهره اثر سوء بگذارد. جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی ، امکان رفع نقائص و ایرادات ظاهری بینی را میسر نموده و افراد می توانند با انجام آن به یک بینی ایده آل و خوش فرم دست یابند. البته ناگفته نماند که حصول نتایج رضایت بخش از هر عمل جراحی ، با انتخاب یک دکتر عمل بینی گوشتی چیره دست و کارآزموده محقق می گردد ؛ جراحی کردن بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست و به منظور انجام موفقیت آمیز آن حتما باید به بهترین جراح بینی تهران دکتر مجتبی ملکی مراجعه نمود.

روش عمل زیبایی بینی گوشتی در تهران

بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم می باشند ، در نتیجه جراحی کردن بینی های گوشتی کمی دشوار تر از عمل دیگر بینی ها می باشد ؛ به همین دلیل انجام موفق جراحی این نوع از بینی ها ، در صورت انتخاب بهترین دکتر جراحی بینی گوشتی که در این زمینه تجربیات فراوانی دارد میسر می گردد. در تکنیک های جدید عمل ؛ به جای برداشتن غضروف از نوک بینی ؛ با تقویت بافت آن و بهره گیری از غضروف تیغه میانی یا سپتوم بینی ، جراحی این نوع از بینی ها با هدف تقویت نوک بینی و در کل بهبود بافت غضروفی بینی ، انجام می پذیرد. به بیان بهتر در بینی های گوشتی ؛ هدف اصلی جراح بینی ، کوچک کردن بینی نمی باشد ؛ بلکه سعی جراح بر این است که با تقویت داربست های بینی ، ساختاری قویتر فراهم کند که بتوانند به پوست ضخیم و بی شکل بینی ، حالت بدهند. لازم به ذکر است که تورم ناشی از جراحی در بینی های گوشتی به مراتب بیشتر از بینی های استخوانی است. کاندیدای جراحی بینی گوشتی ؛ باید بدانند که طی چهار هفته اول پس از عمل بینی ، بخش قابل توجهی از ورم کم می شود ؛ اما تقریبا یکسال تا یکسال و نیم زمان لازم است تا تورم بینی به طور کامل از بین برود. البته این مسئله بدان معنا نیست که طی این بازه زمانی ، ظاهر بینی تغییری نکرده و زیبایی آن نمایان نمی گردد ؛ بلکه به این معناست که برای مشاهده نتیجه نهایی جراحی بر روی بینی های گوشتی باید زمان بیشتری صبر کرد تا ورم بینی کاملا از بین برود. توجه داشته باشید که بهترین فرم برای جراحی بر روی بینی های گوشتی ، فرم طبیعی است و تلاش برای ایجاد یک بینی عروسکی و کوچک ؛ در درازمدت با عوارض زیبایی و تنفسی فراوانی همراه خواهد شد.

بازگشت بینی های گوشتی بعد از جراحی بینی گوشتی

متداول ترین و مهم ترین سوالی که ممکن است افرادی که دارای بینی گوشتی هستند از جراح خود بپرسند این است که آیا بعد از جراحی کردن بینی این امکان وجود دارد تا بینی به فرم اولیه خود باز گردد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این نوع بینی ها به دلیل پوست ضخیم و چربی که دارند ،  مدت زمانی که برای منقبض شدن پوست نیاز دارند نسبت به نوع استخوانی بیشتر می باشد. به همین خاطر جراحی زیبایی بینی های پوشتی سخت تر بوده و جراح باید برای انجام آن دقت بسیار زیادی داشته باشد تا فضای اسکلت بینی و نوک آن یعنی آلارم بینی را بیش از حد کوچک نکند. چرا که کوچک شدن بیش از اندازه این ناحیه باعث به وجود آمدن گوشت اضافه یا همان اسکار خواهد شد. انتخاب یک جراح با تجربه ، متبحر و کارآزموده می تواند شما را از این نگرانی نجات دهد. البته لازم به ذکر است که در این میان نقش شما نیز پر رنگ تر خواهد بود چرا که هم باید بهترین و مجرب ترین جراح دماغ  را برای عمل جراحی بینی گوشتی خود انتخاب کنید و هم مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی را به نحوه احسنت انجام دهید تا پس از جراحی برایتان به وجود نیاید.

 

 

اهمیت مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

توجه داشته باشید ، صرفا انتخاب جراح بینی خوب نمی تواند دستیابی به نتیجه قابل قبول از رینوپلاستی گوشتی را تضمین نمایند ؛ بلکه متقاضیان عمل دماغ گوشتی باید نسبت به رعایت مراقبت های بعد از آن نیز نهایت دقت خود را بکار گیرند تا بدین ترتیب به نتایج ایده آل خود از این فرایند دست یافته و از بروز عوارض و خطرات احتمالی عمل نیز جلوگیری به عمل آورند.

حال با توجه به این که از تاثیر مراقبت های بعد از جراحی بینی بر روی نتایج آگاه شدید ، بر آنیم تا در ادامه مقاله شما را با یکسری از ضروری ترین و اثرگذارترین دستورات مراقبتی بعد از  پروسه عمل دماغ گوشتی آشنا نماییم.

  • مواجهه با حالت تهوع و گاها استفراغ بعد از جراحی بینی گوشتی ، امری بدیهی می باشد و عموما به دنبال اثرات داروهای بیهوشی ایجاد می گردد که به طور کلی مسئله نگران کننده ای نبوده و تدریجا مرتفع می شود.
  • غالبا بعد از عمل بینی ، زیر بینی فرد گازی استریل قرار داده می شود که بیمار باید در صورت داشتن خونریزی از بینی ، نسبت به تعویض این گاز و جایگزینی آن با یک بانداژ استریل دیگر اقدام نماید.
  • مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک ، بعد از عمل امری ضروری بوده و نباید نسبت به آن سهل انگاری نمود.
  • فین کردن می تواند سبب خونریزی از بینی شود ، لذا توصیه می گردد تا 3 هفته بعد  از تخلیه ترشحات بینی با فشار ؛ خودداری شود.
  • بعد از جراحی بینی گوشتی توصیه می شود ، رژیم غذایی خود را با مایعات آغاز نموده و تنها از غذاهای نرم و رقیق استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که از فردای روز عمل ، می توانید از غذاهای معمول ( غیر از غذاهای شور ، تند ، سفت و ادویه دار ) استفاده نمایید.
  • نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی گوشتی بر روی نتیجه عمل تاثیر گذار بوده ، از این رو افراد باید توجه داشته باشند که بعد از عمل بینی به مدت 3 هفته ، به هیچ وجه بر روی صورت نخوابند  و در هنگام خواب نیز یک یا دو بالش زیر سر خود بگذارند تا سر آن ها بالاتر از نیم تنه پایین قرار گرفته و بدین ترتیب از افزایش تورم و کبودی جلوگیری شود.
  • تورم و کبودی صورت ؛ طی 3 الی 5 روز پس از عمل ، تشدید خواهد شد که جای نگرانی نیست و تدریجا برطرف می گردد ؛ اما به منظور کمک به کاهش کبودی و ورم صورت می توانید تا 2 ماه هر 3 ساعت یکبار و به مدت 5 الی 10 دقیقه از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • از روز بعد ، باید نسبت به شستن بینی خود با سرم های مخصوص شستشوی بینی اقدام نمایید.
  • خندیدن ، تکلم طولانی مدت و گریه کردن تا 2 هفته بعد از عمل بینی ؛ بهتر است محدود گردد.
  • تا 2 ماه بعد از جراحی بینی گوشتی ، انجام ورزش های سنگین و فعالیت های جسمانی شدید ؛ ممنوع می باشد.
  • مصرف سیگار ، قلیان و مشروبات الکلی تا زمانی که بهبودی کامل حاصل گردد ؛ به هیچ وجه مجاز نخواهد بود.

شما عزیزان و همراهان گرامی ، می توانید با رعایت مراقبت های فوق ؛ از ریسک بروز عوراض جراحی کردن بینی به میزان چشمگیری کاسته و دوران بهبودی خود را نیز به سهولت سپری نمایید.

 

آیا پس از جراحی بینی گوشتی مشکلات تنفسی طبیعی می باشد؟

پس از انجام جراحی بینی، به ویژه بر روی بینی‌های گوشتی که ساختاری نرم‌تر و ضخیم‌تر دارند، بروز برخی مشکلات تنفسی در ابتدا ممکن است طبیعی باشد. این مشکلات تنفسی معمولاً به دلیل تورم، التهاب، و تجمع مایع یا خون در مسیرهای هوایی ناشی از عمل جراحی رخ می‌دهند. در روزها و هفته‌های اولیه پس از جراحی، تورم داخلی بینی می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد، که این امر موقتاً می‌تواند جریان هوا را محدود کرده و به احساس گرفتگی بینی منجر شود. با این حال، این مشکلات تنفسی باید به مرور زمان، با کاهش تورم و بهبودی بینی، بهبود یابند.

پزشکان معمولاً راهنمایی‌هایی را برای کاهش تورم و مراقبت از بینی پس از جراحی ارائه می‌دهند، از جمله استفاده از کمپرس سرد، مصرف داروهای تجویزی، و اجتناب از فعالیت‌هایی که می‌توانند به بینی فشار آورند. در صورتی که مشکلات تنفسی شدید باشند یا پس از گذشت چند هفته بهبود نیابند، مراجعه به پزشک ضروری است تا از نبود مسائل پیچیده‌تری مانند انسداد مزمن مجاری هوایی یا مشکلات ساختاری که ممکن است نیاز به توجه پزشکی داشته باشند، اطمینان حاصل شود. در کل، اگرچه بروز برخی مشکلات تنفسی پس از جراحی بینی گوشتی می‌تواند طبیعی باشد، اما نظارت و پیگیری دقیق توسط پزشک ضروری است تا اطمینان حاصل شود که روند بهبودی به خوبی پیش می‌رود.

ورم پس از جراحی بینی گوشتی چه زمانی از بین می رود؟

تورم پس از جراحی بینی گوشتی یکی از رایج‌ترین پیامدهای بلافاصله پس از عمل است و زمان مورد نیاز برای فروکش کردن کامل آن می‌تواند متفاوت باشد، بسته به ویژگی‌های فردی بیمار و جزئیات عمل جراحی انجام شده. به طور کلی، تورم اولیه معمولاً طی چند هفته اول پس از جراحی به تدریج کاهش می‌یابد، اما کاهش کامل تورم و رسیدن به شکل نهایی بینی ممکن است تا یک سال یا بیشتر زمان ببرد. در مورد بینی‌های گوشتی، که دارای پوست ضخیم‌تر و بافت نرم‌تری هستند، این فرآیند ممکن است کمی طولانی‌تر باشد، زیرا پوست ضخیم‌تر نیاز به زمان بیشتری برای نشستن و تطابق با ساختار جدید زیرین دارد. در این مدت، رعایت دستورالعمل‌های پس از عمل، مانند استفاده از کمپرس سرد، نگهداشتن سر در ارتفاع بالا هنگام خواب، و اجتناب از فعالیت‌های سنگین، می‌تواند به کاهش تورم و بهبود سریع‌تر کمک کند. مراجعه به پزشک برای بررسی‌های منظم نیز بسیار مهم است تا پیشرفت بهبودی را تحت نظارت داشته باشید و هرگونه مشکل احتمالی به موقع شناسایی و درمان شود. در نهایت، صبر و پیروی از توصیه‌های پزشکی کلید رسیدن به بهترین نتیجه و دیدن شکل نهایی بینی پس از کاهش تورم است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button