جراحی زیبایی گوش

اتوپلاستی که به آن جراحی زیبایی گوش نیز گفته می شود به منظور تغییر شکل، حالت یا اندازه گوش در خانم ها و آقایان با هر سن و سالی انجام می شود. دکتر مجتبی ملکی  بهترین دکتر جراح گوش در تهران می باشند. ایشان با تکیه بر دانش و مهارت خود می توانند عیوب ظاهری گوش های شما را برطرف کنند. بزرگی و برجستگی بیش از حد گوش یا ناهنجاری های مادرزادی ، می توانند دلایل موجهی برای جراحی کردن گوش در تهران یا دیگر شهر های ایران باشند. عمل کردن گوش ضمن ایجاد تناسب میان گوش ، سر و صورت ، ظاهری طبیعی را برای فرد پدید می آورد. لازم به ذکر است که جراحی گوش تأثیری در میزان شنوایی و درمان بیماری های گوش ندارد.

 

جراحی زیبایی گوش

انواع مختلف اتوپلاستی چیست؟

انواع مختلفی ازجراحی زیبایی گوش وجود دارد که عبارتند از:

سنجاق گوش : اگر شما نیز گوش های برجسته ای دارید ف که حالت آن بیرون زده است ، جراحان برای درمان این عارضه اتوپلاستی را توصیه می کنند. هدف از سنجاق کردن گوش این است ، که گوش‌ ها را به کناره‌ های سر نزدیک‌ تر کرده و غضروف بد شکل را تغییر دهند.

کوچک کردن گوش : افرادی که گوش های بزرگ دارند که به اصطلاح به آن ها (ماکروتی ) می گویند ، نیازمند جراحی گوش می باشند . در طی این روش ، جراح بافتی را برای کوچکتر کردن گوش‌ های شما برداشته و سپس مناطق برش خورده را با استفاده از بخیه می بندد.

بزرگ کردن گوش : گاهی اوقات ، افراد گوش‌ های بد شکل یا کوچک دارند حتی ممکن است گوش‌های آن ها به طور کامل رشد نکرده‌ باشد که به اصطلاح به آن (میکروتیا ) گفته می شود. هدف از بزرگ کردن گوش افزایش قسمت بیرونی گوش است که این معمولا به پیوند غضروف یا بافت نیاز دارد.

اکثر بیماران به نتیجه های فوق العاده از اتوپلاستی دست می یابند ، اما اغلب نگرانی هایی دارند ، به خصوص در مورد حرکت گوش ها . گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که گوش ها در یک نقطه در موقعیت ایده آل قرار دارند و سپس بعد از جراحی به جلو یا عقب حرکت کنند. خوشبختانه این موضوع دلیلی بر نگرانی زیبا جویان نمی باشد. در واقع یک عارضه طبیعی است ، لذا بیماران باید پانسمان و سپس یک هدبند به مدت یک یا دو هفته استفاده کند . حرکت گوش ها اغلب زمانی افزایش می یابد که بیمار استفاده از هدبند را متوقف کند. در نتیجه طبیعی است که گوش ها پس از برداشتن هدبند کمی به سمت جلو حرکت کند.

کاندیدای مناسب برای جراحی زیبایی گوش

بهترین دکتر گوش تهران ، دکتر مجتبی ملکی در این رابطه می فرمایند ، گوش عضوی است که تا چند سال پس از تولد نیز به رشد خود ادامه می دهد. از این رو بهتر است که شخص پس از تکمیل این دوره ، برای اتوپلاستی اقدام نمایند. معمولاً بعد از 5 سالگی رشد گوش متوقف شده و از آن به بعد افراد قادر خواهند بود جهت عمل کردن گوش اقدام کنند. هر چه فرد در سنین پایین تری برای انجام عمل گوش تصمیم گیری نماید ، کاندیدای ایده آل تری محسوب می شود.
به غیر از شرایط سنی افراد، اشخاصی که گوش هایشان در قیاس با سر و صورت بیش از حد بزرگ یا کوچک بوده یا حالت برجسته ای دارند نیز گزینه های مناسبی برای انجام عمل زیبایی گوش به حساب می آیند.

آمادگی قبل از عمل گوش

  • قبل از عمل کردن گوش در وهله اول جراح پلاستیک گوش با انجام آزمایشات مورد نظر و بررسی پرونده پزشکی افراد، تمام شرایط آنها را می سنجد تا هیچ گونه شبهه و نگرانی برای جراحی گوش وجود نداشته باشد.
  • انجام معاینات بالینی از اقدامات مهم پیش از اتوپلاستی است. پزشک متخصص با بررسی اندازه، شکل و تقارن گوش ها ، می تواند تصمیم گیری لازم را اتخاذ نماید.
  • توصیه می شود 72 ساعت قبل از عمل جراحی زیبایی گوش در تهران یا سایر شهر های ایران از مصرف آسپرین خودداری کنید.
  • مصرف مکمل‌ های گیاهی که سبب افزایش خونریزی می‌شوند، را متوقف سازید.
  • بهتر است به مدت 2 هفته قبل از عمل زیبایی گوش ، از ترکیبات ویتامین E استفاده نکنید؛ زیرا این ترکیبات میزان خونریزی را افزایش می‌دهند.
  • سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست شده و روند بهبودی را با مشکل مواجه می کند.

عمل زیبایی گوش چگونه انجام می شود؟

گام اول در شروع عمل جراحی زیبایی گوش تهران یا سایر نقاط ایران مانند شیراز ، اصفهان و غیره ، انتخاب نوع بیهوشی است. انجام عمل گوش تحت بی حسی موضعی به همراه داروی آرام بخش و بیهوشی عمومی امکان پذیر است. متخصص گوش و حلق و بینی با توجه به شرایط فرد ، روند مناسب را بر می گزیند. تکنیک های اتوپلاستی ، بر اساس نوع اصلاحات مورد نیاز ، متغیر هستند. تکنیک جراحی کردن گوش انتخاب شده توسط بهترین دکتر جراحی گوش تهران، در حقیقت محل برش ها را تعیین می کند.

برش های جراحی گوش در یکی از دو محل زیر ایجاد می شوند :

یک برش در پشت گوش ها یا یک برش درون چین خوردگی گوش ها

در قدم بعدی جراحی کردن گوش ، با توجه به ایراد ظاهری گوش ، بهترین جراح گوش تهران یا هر شهر دیگری از طریق شکاف ایجاد شده ، غضروف و پوست اضافی را بر می دارد یا با بافت غضروفی را به آن پیوند می زند. پس از آن ، غضروف باقی مانده در گوش را به حالت مناسب تغییر می دهد و با بخیه آن را در شکل جدید نگه می دارد. در پایان ، بعد از اعمال تغییرات لازم با استفاده از نخ بخیه ، محل برش های جراحی زیبایی گوش را می بندند.

 

جراحی زیبایی گوش

 

مراقبت های بعد از عمل گوش

  • بعد از انجام جراحی زیبایی گوش ، گوش ها با بانداژ پوشانده می شوند تا از آسیب های محیط خارجی در امان باقی بمانند.
  • پس از عمل زیبایی گوش حداقل یک ماه از مصرف نمک ، شکر ، کافئین ، الکل و کربوهیدرات های تصفیه شده خودداری کنید.
  • پیراهن های دکمه دار یا پیراهن هایی با یقه گشاد بپوشید تا هنگام تعویض ، تماسی با گوش ها نداشته باشند و سوز و خارشی ایجاد نکنند.
  • به منظور جلوگیری از فشار بر روی گوش های خود بعد از جراحی گوش، بر روی پهلو نخوابید. همچنین از لمس ، مالش و کشیدن گوش های خود امتناع کنید.
  • طبق گفته های بهترین دکتر جراح پلاستیک گوش در تهران چند روز بعد از عمل جراحی زیبایی گوش باید به پزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید پانسمان ها را باز نماید. قرمزی و متورم بودن گوش ها کاملا طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.
  • شب ها از هدبند مخصوص اتوپلاستی استفاده کنید که می تواند در محافظت از گوش ها و قرارگیری آن ها در فرم جدید ، بسیار موثر باشد.
  • در صورت احساس درد و ناراحتی بعد از انجام عمل گوش که البته امری طبیعی است می توانید داروی مسکن مصرف نمایید.
  • شست و شوی منظم و مرتب گوش و استفاده از کرم های آنتی بیوتیک روند بهبودی را تسریع می بخشد.
  • سه روز پس از جراحی کردن گوش می توانید مکمل ها و ویتامین ها را مصرف نمایید.

عوارض عمل زیبایی گوش

عوارض جانبی و خطرناک عمل کردن گوش بسیار محدود هستند ، اما اطلاع از آن ها می تواند بر روی نظر شما و روند تصمیم گیری شما کمک کند و استرس شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. عوارض جراحی کردن گوش به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند که در ادامه هر یک از آن ها را توضیح خواهیم داد.

  • خطرات و عوارض کوتاه مدت جراحی زیبایی گوش

به یاد داشته باشید مشکلاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد ، به صورت موقتی بوده و با رعایت نکات مراقبتی به صورت درست و کامل بعد از 1 الی 2 هفته از بین خواهد رفت.

درد و تورم : از آنجایی که گوش تحت عمل جراحی قرار گرفته است و تغییرات بسیار زیادی کرده است بروز درد و تورم بسیار طبیعی بوده که می توان با استفاده از دارو های مسکن و ضد التهابی که پزشک برایتان تجویز کرده است ، آن را کنترل کنید. معمولا بعد از عمل زیبایی گوش بانداژ های مخصوصی دور سر بیمار بسته می شود تا گوش ها کمترین تحرک و اصطحکاک با محیط بیررونی داشته باشند. همچنین این باند ها به بیمار کمک می کند که راحت تر بخوابد و فرم گوش ها بعد از عمل گوش تغییر نکند.

خارش و سوزش : از دیگر عوارض جراحی زیبایی گوش می توان به خارش و سوزش محل بخیه ها اشاره کرد. خارش ها به دلیل وجود بخیه ها ، خشک شدن پوست یا تحریک جای زخم ها به وجود می آیند. معمولا این مشکل برای کسانی که دارای پوست حساسی هستند بیشتر به وجود می اید.

  • عوارض بلند مدت اتوپلاستی

مشکلات بلند مدت عوارضی جراحی گوش هستند که عموما به دلیل خطای پزشکی به وجود می اید. این موارد مشکلات و صدمات غیر قابل جبرانی را برای فرد به وجود می اورند. به همین خاطر است که توصیه می شود بهترین جراج زیبایی گوش در تهران یا شهر محل زندگی خود را برای این کار انتخاب کنید تا از بروز چنین اتفاقات و صدماتی جلوگیری شود. از جمله مشکلات و خطرات بلند مدت می توان به عدم قرینه شدن گوش ها ، به جا ماندن اشکار ها ، تاثیر بر اعصاب پوست ، نامتقارن بودن گوش ها و غیره اشاره کرد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button